Bedre Nætter er et dansk sengebrand som er på en mission
om at få alle til at sove bedre gennem bedre senge til
bedre priser. Vi har været med på rejsen siden 2020 og har
samarbejdet både i eksekverende og rådgivende roller.
BEDRE NÆTTER
Udfordring
Bedre Nætter kom fra et fuld performance marketing
setup på Meta primært båret af kampagner med dynamiske
produktannoncer og ønskede at skalere deres forbrug
og omsætning yderligere i Danmark, samt udvidelse
til flere markeder.
Med udgangspunkt i de annoncer der kørte, begyndte
Bedre Nætter at ligne alle andre sengeforretninger,
som typisk kun viser udsalgsvarer i deres markedsføring
med lidt til ingen brand indhold. Det skulle ændres for
at kunne skalere virksomheden og kendskabsgraden.
Det eksisterende setup kunne ikke bære mere forbrug uden
at gå for meget på kompromis med afkastet og der var
derfor behov for en helt ny tilgang til den tekniske
performance marketing strategi samt understøtte den
brandudvikling som Bedre Nætter stod overfor, som skulle
positionere dem som mere end bare dem med senge til en
skarp pris.
Løsning
Effektiv
skalering
LÆS MERE
For at kunne skalere budgetterne til et højere spend implementerede vi et bredere full funnel kampagnesetup. Vores full funnel kampagnesetup kan bære et væsentligt højere spend, da vi gør brug af alle Facebooks produkter til konverteringsoptimering, samt tillader det os at skalere på flere forskellige typer kreativer som kunne appellere bredere og ikke kun til personer in-market som dynamisk produktannoncering primært henvender sig til. ↓
I samarbejde med in-house teamet i Bedre Nætter fik vi lavet konverterings-setuppet om til at køre to spor, det ene med fokus på tilbud og det andet med fokus på søvn. Det tillod os at kunne gå væk fra 100% forbrug på tilbud og over til en 50/50 fordeling, som gjorde at vi kunne øge det samlede forbrug samt øge afkastet.
For Bedre Nætter var advertorials en af de tidlige gamechangers der kom på banen. Det tillod os at skalere budgetterne markant uden at snakke tilbud eller nærmest senge. Vi kunne have fokus på vigtigheden af søvn og derefter få brugerne tættere på købet af en seng. Det samlede resultat blev et højere afkast og et højere forbrug - end kun at køre på tilbud og produktspecifikke annoncer.
Ved siden af de konverteringsoptimerede kampagner, byggede vi et setup til at øge kendskabsgraden til Bedre Nætter med kreativer og kampagner med formål om at hjælpe danskerne med at få en bedre søvn. Med en stærk inhouse produktion af kreativer var det med til at vi kunne skalere budgetterne på konverteringsoptimerede kampagner. Ydermere har vi annonceret en lang række strategiske samarbejder med udgangspunkt i brand awareness med blandt andet Her Går Det Godt, Rasmus Brohave, Stephania Potalivo mf.
+50% I ANTAL ORDRE
+50%
-60% CAC
-60%
+400% IMPRESSIONS
+400%
UDTALELSE
“Neble & Rohde har været en fænomenal del af vores indsats på Paid Social. Det har været med en blandet mængde af hatte på - lige fra rådgivning og eksekvering af den overordnede strategi og budgetter til pointers omkring forlængelse af annoncers levetid. Er i hvert fald sikker på, at citronen bliver presset hvor den kan.”
MARCUS FORSBERG, HEAD OF E-COMMERCE & PERFORMANCE
BEDRE NÆTTTER